Faceți căutări pe acest blog

12 oct. 2011

Transalpina

Mi-am pus o gramada de prieteni in cap cu afirmatia  "urasc Transalpina". "Cuuuum,nu-ti place Transalpinaaaa??? Dar cum se poate asa ceva,e cea mai ce,e super,e mega extra cul,e imposibil sa nu-ti placa!!!"  NU,nu-mi place si gata!!  Nu e decat o porcarea tipic romaneasca,o dezamagire aproape totala pentru oricine are un dram de creier functional. Pentu mine (si altii ) nu e decat o insiruire de curbe nesfarsite,un prilej de a ameti si obosi inutil. "Bine,dar curbe au toate drumurile din Alpi!"  Da,bineinteles cele facute acum 200 ani! Totusi la cele din secolul trecut s-a preferat tunele,viaducte,alea-alea pe cand la noi a iesit doar un rahat intortocheat. De care suntem mandri tare.
Pentru un sofer normal care savureaza o deplasare eficienta si comoda Transalpina este oexperienta aproape traumatizanta ,un vis urat,un consum inutil de timp si resurse...stanga-dreapta,stanga-dreapta, stanga-stanga,dreapta-stanga. Dar in schimb este ideala pentru reiserii in logane cu toba gaurita, carora lovirea creierului de cutia craniana le dau senzatii aproapiate de un orgasm....nu mersi,daca vreau sa-mi agit lichidul cefalorhidian o pot face in conditii mult,mult mai placute.
Bun,intr-o zi de insorita de august am purces spre acest  Romanian Pikes Peak. Ca cica ambele urca sus tare,ambele au portiuni asfalt lipsa si...si cam atat cu asemanarile! Restul (deosebirile) nu-s deloc in favoarea noastra. La fel ca in cazul Transfagarasanului prefer directia nord-sud ,acum nici nu prea aveam de ales venind dinspre Sebes...prima parte, Drumul Regelui:

Nimic de comentat aici, este aproape numai padure, curbele-s facute cu cap si deci lejer abordabile,satuce cochete, pe general o placere de condus...nici nu simti cand ai ajuns la Baraj Tau. Pe tot netul am gasit numai aceasta exprimare,cu  "baraj' nu "barajul" pentru ca  Barajul Tau ar suna comic pentru unii. Barajul in sine nu e cu nimic mai prejos decat Vidraru,arata ceva  mai ponosit dar e cel putin la fel de spectaculos:
 Pentru prima data din 1984 vede asfalt nou:
Directia respectiva duce la Paltinis,va fi o treaba excelenta cand vor termina ,momentan este doar drum forestier destul de rau incolo. Din acelasi punct dar cu 90 grade dreapta:

Urmeaza Barajul Oasa ,dupa parerea mea pompos denumit baraj ,e mai mult un dig de pamant acoperit cu beton:
...a carei gura de preaplin este nefolosita cam de multisor:
 Aici este unul dintre cele mai frumoase peisaje din toata excursia,printr brazi se vedeau milioana de puncte stralucitoare datorate sisturilor de mica:
Cea mai importanta sincopa din tot drumul:
Si in final ,am inceput sa urcam cu adevarat,pentru asta am venit :
Nu arata prea bine,pare destul de aglomerat dar baietii cu basulantele-s meseriasi tare,le dau talpa ca lumea spre deosebire de adormitii de pe dene'uri:
Pe undeva e o mica belvedere organziata ad-hoc, singura posibilitatea de a opri de altfel...trebuie sa recunosc ca e frumos ce se vede:

Soseaua urca in continuare,am inteles ca pe undeva pe acolo este cel mai inalt punct rutier de la noi ....poate 
in viitor il vor marca corespunzator :

Eu atat am atins maxim:

De remarcat temperatura pentru o zi de auguts...in Constanta erau cu 20 mai multe :)
Si incepe coborarea  catre Ranca:
...dar se mai urca totusi putin:
 
Si dupa niste curbe parca desenate de un copil retardat cu pipi in tarana apare intr-un final Ranca...mbene eu acum nu inteleg ce o fi asa frumos acolo de toata lumea o ridica in slavi , nu e decat un catun mai rasarit....poate o fi frumos iarna ca e partie buna dar vara e putin cam deprimant :
 ...am uitat sa zic ca la planificarea excursiei (niciodata nu plec undeva fara un minimal briefing) trebuie tinut cont de timp,trebuie mult timp....zici ,eh 150km ii fac in doua ore! Gresit!  Doua ore poate la drum intins,cu viteze omenesti ,dar la munte unde 50km/h e minune mare,timpul se dubleza cel putin. Iar daca mai prinzi un tolomac care nu stie mai mult de a doua poti sa consideri ziua compromisa...astea fiind zise am hotarat ca e tarziu si trebuie sa abandonez Novaci pentru alta ocazie,am vazut ce trebuia vazut deci stanga imprejur si da-i bice ....la Obarsia Lotrului (care apropo este polul hipiotilor,celalat e in Vama ) imi venii o idee nastrusnica  de la atata clatinat): sa fac dreapta spre Voineasa:
Asa arata drumul pana la Vidra...liber si aproape perfect ,zic asta pentru este intrerupt la fiecare cateva sute de metri de santurile ramase in urma ingroparii sub asfalt a tuburilor de scurgere pluviala.
La Vidra aceeasi priveliste ca-n '89:
Am fost si la baraj,dar fara poze ca era un nene acolo care statea cu ochii doar pe noi (eram singurii)...nu e nici o pierdere,e acelasi tip ca a Oasa.
Si tot ca-n '89 se prezinta si drumul spre Voineasa dar foarte abordabil totusi:
Si pana la Brezoi drumul mi s-a parut interminabil,nu stiu de ce aveam impresia ca e mai scurt....iar apoi pana la Sibiu si Gura Raului mi-am dat singur pumni in cap pentru ca m-am complicat aiurea la Obarsia Lotrului ...in fine ,am ajuns cu bine dar capul imi vajaia ca dupa o betie cu alcool ieftin ,pe care sincer as cam fi preferat-o.
Si cam asta fu' Transalpina...merita bifata doar asa... pentru CV, nimic altceva.Daca m-as mai intoarce? Poate.Nu stiu.Nu cred. Daca nu ai treaba acolo nu are rost,soseaua singura nu reprezinta o atractie turistica suficient de motivanta. Poate dupa montarea indicatoarelor,parapeti,marcaje si dezvoltarea turistica a zonei ar fi o chestie....dar acum nu. Paradoxal imi place Transfagarasan. Mi se pare mai omenos,curbele-s facute mai cu cap,exista un raport rezonabil intre linii drepte si curbe,urechea interna nu e asa de agresata ca pe Transalpina...

depozit cu ceva poze in plus


 

Un comentariu:

  1. http://photoversus.blogspot.com/2010/04/colilia-si-casian.html?showComment=1325275428196#c8902316322063887110

    -Apcar Baltazar

    RăspundețiȘtergere