Faceți căutări pe acest blog

6 sept. 2010

Moeciu,partea a patra

Si pentru ca mi-a placut asa de mult peisajul din jurul satului Pestera m-am dus si a doua zi  dar de data asta cu gandul de a explora zona de dincolo de pestera propiu zisa. Drumul serpuieste pana  pe platoul de deasupa Moeciului unde e o alta lume,mult mai  frumoasa si mai rarefiata.Doar 2-3 pensiuni (dintre care cea mai rasarita este aceasta, trebuie s-o incerc cat mai curand) si restul case particulare sau de vacanta.Si mult pamant de vanzare.In cativa ani va bate la poponetzu' gol zona Cheile Gradistei . Diferenta dintre Pestera fata de Moeciu e  aceeasi ca cea dintre Moeciu fata de Predeal daca tot am amintit de ea...deci luati pamant cate mai este la 25 euromp fara nici un fel de utilitati in afara de curent electric si un drum prafuit.
 La un moment dat drumul se bifurca,eu am tinut dreapta spre Manastirea Pestera:
Drumul coboara destul de abrupt fiind de fapt singura portiune care poate pune probleme unui turism, mai ales pe timp de ploaie:
Jos langa un parau este o alta bifurcatie,in dreapta se poate ajunge la Zarnesti in stanga se ingusteaza printre niste poienite de basm spre manastirea propiu zisa:
  Daca nu e graba drumul se poate face pe jos,dupa vreo 2-3 km de la intersectia cu Zarnesti apare cel mai albastru cer fara polarizare:
Poza 4 dar de jos in sus:
Manastirea este aproape gata,se lucreaza la pictura:
O sa apara o batranica care o sa va zica ca a donat pamantul manastirii (lociueste chia langa) si alte povesti referitoare la contructie care invariabil se vor termina cu intrebarea " cu ce contribuiti?"  Nu face nazuri daca e refuzata iar daca nu,ofera un mic suvenir pentru suma primita: o cruciulita,un breloc ,o carticica de buzunar acolo...
La intoarcere am facut un mic popas langa o cabana,desi scrie de vanzare la telefon raspunde un nene artogos care zice ca vrea sa cumpere case-terenuri,nu are nimic de dat :))
Ineriorul:

Ceva semne ale civilizatiei:
 Referitor la asta: sunt convins(nu m-am uitat dar sunt convins) ca pe google.maps drumul este dat ca si bun de circulat dar in realitate nu e decat un banal drum de tara ...aceeasi manevra se obinuieste si in nordul Dobrogei spre deliciul turistilor olandezi care-si supun camperele la cate o speciala offroad cu grave repercursiuni asupra veselei din spate ;))
O ultima privire asupra zonei si fugutza la magazin dupe iaurt,sorele de munte arde mult mai rau decat cel de mare...

2 comentarii:

  1. Excelent! Eu nu prea m-am abatut de la drumul principal pe acolo. Cred ca e cazul sa incep...

    RăspundețiȘtergere
  2. Da,e de vazut ;) Bine,nu se compara cu Austria dar ca si plimbare este super,succes!

    RăspundețiȘtergere