Faceți căutări pe acest blog

9 sept. 2010

09.09.10-Dalboka

Ghici ce poate face un om la muncii  intr-o dupa amiaza de joi deprimanta? Bineinteles iese la plimbare si cum asta impune o gustare buna trage o fuga la Dalboka la o scoica si o hamsie ,asa de pamplezir...
Acum in extrasezon drumul e liber, vama la fel iar la bulgari aproape pustiu desi ceva miscare s-ar mai gasi, in special cu numere romanesti. Drumul la ei e praf, mult mai rau decat cum mi-l aminteam ,se pare ca au avut grija romanasii de el vara asta...la un moment dat dupa Gorun lipseste chiar o bucata de vreo 3-4 m din el !!
Deci am ajuns bine zdruncinati la fermata si bineinteles am ales terasa mai populata,cea  din dreapta cu plasa de camuflaj  desi cea din stanga arata ceva mai onorabil...nu e problema ,acolo o sa fie bine la toamna sau iarna ca e acoperita :
Am ajuns odata cu recolta proaspata de materie prima:

Meniurile de pe masa erau numai in bulgara dar in 2 min au venit si cele personalizate pentru clientii mofturosi din nord:

In ciuda micilor "greseli de tipar" trebuie sa apreciem gestul si de ce nu originalitatea . Pe ultima pagina e ceva informatii tocmai bune de citit cat timp astepti comanda ...nu stiu de ce (ba da,stiu!) dar cand vad steagul bulgaresc mintea imi zboara  la Roma :))

Comanda intarzie (oare or folosi midiile proaspete?) si dupa ce am citit informatiile alea pe orizontala,verticala si oblic am facut o mica plimbare pe malul marii :

In fata celor 2 sezlonguri proaspta lacuite se afla una dintre scarile acces, cea de fata duce direct in mare,atentie la pietre,e alunecoase rau:

Alex mi-a zis odata ca o poza cu o scara in ea este 90% reusita,deci iaca-poftim:

Desi in zona plaja e practic inexistenta peisjaul este pitoresc datorita  falezei inalte dintr-un calcar de buna calitate ce se termina cam brusc in mare,un decor excelent pentru plimbare sau pur si simplu o tzigare...iar ca bonus pe langa murmurul marii se aude si scrasnetul pietrelor deplasate la  fiecare val:

Faleza este supusa eroziunii nu numai dinspre mare dar si datorita unui sau mai multor izvoare care apar direct din stanca  :
La un moment dat trecerea mare-uscat devine literalmente brusca:

La intoarcere am folosit scarile mai putin aventuroase din capatul terasei printre niste paturi de lemn de pe vremea bunicii...
In continuare atmosfera de Vama-Veche sau Vadu:

A venit si mancarea, totul de la hamsie la midii umplute cu mere a fost excelent iar dupa masa sezlongurile alea obosite ne cam fac cu ochiu':

Da ,intr-adevar sunt foarte "eficiente", nimic nu poate fi mai odihnitor decat o pozitie confortabila dupa o masa copioasa:

Am prins un apus ca-n vederi cu un soare caldut de inceput de toamna care ne mangaia obrajorii si burdihanele:

Si pentru ca totul trebuia sa se termine odata si odata am ridicat ancora cu directia Golful Bolata dar pentru ca intunericul vine repede perioada asta s-a amanat pentru data viitoare,poate se lasa si cu o ultima baie in mare,cine stie ...
Concluzii: 300 km total, vreo 50euro/4 pers plus bulvinieta 5. Ca noata general a fost cam naspa, asa ca ma mai duc odata duminica :)

3 comentarii:

  1. ultima poza e a mea :P... cred
    si poze cu mine de ce n-ai pus?

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos si interesant!
    Mie mi-au sarit ochii imediat la sezlongurile alea, pe care eu le numesc "scaune scoica", pentru ca se "muleaza" pe tine!
    Stiu asta foarte bine, pentru ca si eu confectionez asa ceva :)

    RăspundețiȘtergere