Faceți căutări pe acest blog

26 mai 2010

4x4 reloaded

Bun ,data trecuta a ramas vorba ca luni 24.05.10 ma duc la Vadu cu baietii de pe forum.  Am zis sa nu mai fac nota discordanta si sa merg de la inceput cu ei dar nu mi-a iesit pasenta...i-am asteptat putin pe drum(veneau spre mine) dar m-am intors acasa sa-mi beau cafeaua care s-a prelungit cu o vizita la piata . Asa ca iarasi m-am facut de ras in fata oamenilor . Am zis ca o sa ma revansez facand poze bune dar lumina dura nu prea m-a ajutat ( nu zic ca nu stiu sa fac poze bune,zic ca a fost lumina nashpa).
La inceput am ajuns la Corbu pe  plaja mica si deja primul incident:

 S-a rezolvat in 2 minute,ce bine e sa nu iesi singur la plimbare :)
 A urmat  panta de la plaja mare :

Aici am incins putin ambreiajul (oricum un punct slab la L200) pentru ca am facut 2 experimente de capul meu...am urcat prima data cu 2H si am inceput sa patinez pe la jumatate dar apoi am reusit cu 4H. Fara 4x4Lock sau reductor,desi trebuiau cuplate ambele:

 Am continuat in coloana spre Vadu pe langa unitatea militara pe un drum mai bun decat strada mea:

 Totul verde,frumos ,o placere:

Si am coborat in depresiunea de la Vadu,stiu aproape sigur ca e depresiune pentru ca altimetrul meu arata -1m.  Nu e decat ceva informativ dar totusi... Apropo de bord,aveam consum 10.9 ceea ce a starnit ceva controverse in randul colegilor ;)
Aici vegetatie specific stepei dobrogene ,iarba inalta si suficient de taioasa pentru un burduf de planetara,stiu asta dintr-un incident mai vechi  la Grindul Lupilor:
Un mic popas pentru linistirea lichidului cefalorahidian supus la grele incercari,o idee foarte buna de altfel pentru ca pauzele mici si dese -cheia marilor successe!
 Scene specifice safari,in continuare:
Una dintre putinele ocazii cand am am prins toti participantii incolonati ca la o expeditie adevarata, din fata chiar ;) 


Si am ajuns la Vadu unde drumul cel mai scurt catre plaja este practicabil pentru masini normale numai in mijlocul verii cand nu-i inundat. Sau mai bine zis cand este secat. La cherhana (care apropo au mutat/reconstruit-o) se ajunge usor pe cele doua drumuri paralele care pornesc din apropierea giratoriului (sau trifurcatiei ,cum ar zice un amic de-al meu):
Dar in cazul de fata s-a preferat ''the hard way'':
 


 ''The incident'':




 Si calul de povara al zilei: Patrol Y60 LongWheelBase ,2.8TD parca am inteles eu. Ce sa zic ,o masina adevarata,mare si grea,care s-a pretat la fix in terenul zilei.  Nu ca celelalte nu s-ar fi descurcat,ba din contra , dar m-as simti mult mai in siguranta intr-un monolit de genul acesta daca e vorba de un parau repezit de munte sau ,ca in cazul de fata, un drum inundat ;) 



Totusi pentru zapada si noroi prefer ceva de genul acesta:
 

Sau acesta: 
 
Imi place sa cred ca masina mea e un compromis intre cele doua, adica e praf peste tot :))
Acum pe bune,dupa ziua de ieri mi-a mai venit inima la loc,Mitza s-a descurcat mai mult decat onorabil,a trecut peste tot pe unde au trecut fratii mai bine pregatiti.Bine,nu cu la fel de multa ...dezinvoltura dar a trecut.
Free wash:


Totusi premiul pentru curaj il merita cu prisosinta colegul motociclist care a atacat si castigat in forta toate obstacolele,respect maxim! Iar conservarul de mine l-a pus intr-o situatie mai delicata cand am pus frana dupa ce am iesit dintr-o o balta fortandu-l sa faca un viraj mai stans ...imi cer scuze si pe aceasta cale:

Si am ajuns pe plaja Vadu,iar mic popas si cap compas Periboina ...colegii au taiat-o rapid ca la Dakar in timp ce posesorii masinilor mai ''neajutorate'' au ramas sa admire pelicanii ...dar de ce aveam impresia  ca ar fi trebuit sa aiba ciocurile mai mari ?

Cele doua masini standard din grup,aceesi origine comuna dar cu aceleasi rezultate ca toata lumea la final:

Si de aici trebuie sa-mi fac numarul si ca de obicei sa plec inainte de terminarea petrecerii....dar motivat de data asta ,aveam de tinut o promisiune demult facuta. Deci impreuna cu familia,cap-compas Colilia.
Pe drum vremea ne-a oferit un spectacol de forta cu  fulgere si tunete:


 Pe undeva pe acolo se observa Viaductul Casian. Drumuri dobrogene in continuare,portiuni de 1-2 km uscate alternau cu portiuni de 1-2km ploioase...


 Si am ajuns la Colilia exact cand s-a terminat ploia,o atmosfera cum altundeva nu gasesti...liniste,pace si un aer ozonat aproape ca la munte asezonat cu mirosul ierbii ude m-a facut sa zobovesc acolo pana seara :

 Cam asta a fost ziua,mi-am incarcat si descarcat bateriile de mai multe ori dar ca sa concluzionez scurt:  a fost super!  Sper sa am cat mai multe zile pline ca acestea,intr-un timp eram obisnuit...
Mai multe poze de la 4x4 se gasesc aici iar si mai multe impresii aici. Enjoy!

4 comentarii:

  1. Oho, offroad din ala cu noroaie :)
    Ah si se poate sa ma insel, dar ala din poza nu pare sa fie viaductul Casian, parca e unul dintre viaductele mai mici de piatra dinspre Targusor :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu,este chiar cel mare,este inconfundabil! De fapt din ce imi aduc aminte nu mai este decat un singur podet metalic inainte ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu ma refer la asta de aici:
    http://wikimapia.org/#lat=44.4701584&lon=28.4731936&z=16&l=0&m=s&v=9
    Casian e mai la dreapta cum te uiti.

    Cel din poza ta are 5 arce de piatra si nu se vede nici o traversa metalica. Casian nu are 5 arce de piatra in secventa.

    In fine, pana la urma nu e important, ma prostesc si eu pentru ca tin minte viaductul asta mai mic si vreau sa-mi etalej cunostiintele despre Dobrogea :P.

    RăspundețiȘtergere
  4. Pus in fata unei dovezi atat de clare nu am altceva decat sa recunosc ca ai dreptate. Funny e ca eu am pus linkul corect cu adevaratul viaduct dar nici nu m-am uitat in el,silly me ;))
    Buna treaba,Andrei,multumesc!

    RăspundețiȘtergere