Faceți căutări pe acest blog

22 apr. 2010

Varna

Dupa o sambata noaptea mai ...interesanta,m-am trezit duminica la 12 in Varna. Recunosc,eu am avut ideea dar nu stiu exact cum m-au convins sa o pun in aplicare. Si se pare ca merg  mult mai bine cu masina mahmur decat treaz. Hmm,interesant...
Initial am ajuns in Balcic sa vizitam mult laudata gradina a ceea ce a fost odata resedinta de vara a familiei regale romanesti, stiti voi mai bine ce si cum. Dupa ce am vazut intrarea 10 leva  ne-am razgandit pentru ca aveam vreo 70 in total si o foame mare de tot. Asta ca sa nu zic arsuri ;)
Nu mi-au placut zecile de maghernite ticsite cu multcunoscutele suveniruri kitchioase ,mai lipseau manelele si fumul de mititei ca sa ma simt ca in Satul de Vacanta Mamaia. Dar cum e plin de rumeni pe acolo vara asta sigur vor fi introduse. Am plecat spre terasa de data trecuta dar nu am mai gasit-o si ne-am trezit la iesirea spre Albena. Am continuat si incetul cu incetul am ajuns la Varna. Pe strazi nici un pieton insa masinile bara la bara.Am luat cap compas spre un mall care-l stiam de anul trecut dar din nou nu am gasit locatia. Ne-am oprit in centru unde am vazut ceva miscare umana si nu ne-a parut rau. Zeci ba nu, sute de magazinele frumos aranjate unele avand firma cu staif .Cu ocazia asta ne-am dumirit si unde erau locuitorii din Varna: toti la promenada!


Am lasat masina pe str Dragan Stankov (a doua de la bulevard) si am intrat in paiateta. Cladiri vechi frumos vopsite,aranjate.Mi-as dori sa vad asa ceva la noi in Piata Ovidiu. Fantanile arteziene erau oprite,probabil pentru a nu deranja consumatorii de shaorme  (2,5 leva ,vandute in locul insemnat cu un x rosu) care erau savurate direct pe bordura bazinelor. Le-am urmat exemplul si aproape imediat am regretat asta: condimentele prea ciudate pentru gustul meu si exces de sos. La noi e  mai buna. In plus am vazut peste drum si un respectabil cafe-grill unde sunt sigur ca am fi fost mai multumiti.
Lumea venea valuri-valuri si am hotarat sa vedem ce se intampla...am facut stanga pe bd Kneaz Boris I si am coborat printre magazinele de care ziceam...am ajuns la bd Slivnitsa mai usor cu vreo 50 leva. Undeva pe dreapta dupa magazinul cu ochelari Polaroid (180-300 leva perechea,poate ma lipesc data viitoare) este o minipatiserie cu specialitati frantuzesti ce nu trebuie ratata!! Ciocolata de casa excelenta, cocaturi proaspete si vanzatoare simpaticuta  vorbitoare de engleza, lucru destul de rar printre bulgari dealtfel.
Ne-am lasat dusi in continuare in curentul de oameni:
Si am ajuns la faleza care de fapt este un mare si cochet parc intins de-a lungul tarmului :
 
Intrarea se face printre niste coloane :
Poza este de fapt de la intoarcere dar alta nu am ,este printre putinele in focus,deh fotografa de seviciu  a reusit performanta de a face poze defocusate cu un aparat bun care este mai tot timpul in focus.Nu mai zic nimic de incadrari si alte-alea ;)  Eu unul nu am avut chef de poze, am zis ca am avut o sambata noapte interesanta?
Au si un planetarium acolo ,mai mare decat cel din Constanta ,as vrea sa-l vizitez odata:
 Intoarcerea pe acelasi drum ,inca 5 euro cheltuiti dar de astia nu-mi pare rau pentru ca i-am lasat la patiserie.
Pe drum am studiat oameniii de pe strada,in cea mai mare parte bine imbracati ,mai bine decat romanii,dar si mai gros. Probabil sunt mai frigurosi ca popor. Bulgaroaicele sunt frumoase in felul lor ,am vazut ceva specimene interesante dar nu prea variate ca la noi. Bulgarii sunt la fel toti, adica maslinii dubiosi.
Si cam asta a fost,ne-am urcat in masina si directia Vama-Veche fara nici un incident.Un singur radar pe drum dar semnalizat din timp cu flashuri de multi bulgari, m-am simtit ca in '95 -'97  la noi :))
Concluzia? A fost bine,80 euro cheltuiti inclusiv benzina si bulgarvinieta, 6 ore ,350 km si mai poftim si alta data. De preferat cu cineva care cunoaste bine secretele orasului, magazine ieftine si locatii interesante. Desi la intrare seamana mai mult cu Ploiestiul-datorita blocurilor comuniste,tot timpul cat am stat in Varna am avut impresia ca sunt in Brasov : arhitectura veche si munti care se vad la capatul bulevardelor...mi-a placut!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu