L-au degradat apoi la rangul de fregata sa nu cumva sa eclipseze galetile de la englezoi. Proiectat si construit in R.S.R. (dar cu influente si armament sovietic) Marasesti se prezinta azi ca varu' sarac de la tara ,in comparatie cu Regina Maria si Regele Ferdinand in care s-au investit masiv. Marasesti a ramas destul demult la stadiul original, are mai putin armament pe punti,mai putine echipamente in sala de comanda si in general patina timpului este mai bine impregnata in vopseaua gri ,deasemenea mai deprimanta decat la celelalte.
Jur ca am vazut un radar cu ecran circular portocaliu, mare cat un lighean,desprins parca din Star Trek,seria originala:
Din acelasi punct dar dupa stanga'mprejur se infatisa aceasta priveliste:
Iar secrete militare:
Par destul de uzate tuburile respective tinand cont ca din '85 pana azi s-a lansat numai o singura torpila de lupta ,fapt aflat de la unul dintre ofiterii-ghid. O fi poveste pescareasca?
A se observa tehnologia de imbinare a tablei ,cu nituri si suruburi ,ca pe vremea capitanului Nemo:
Eh,sunt putin rau ,aceeasi tehnologie se foloseste si in ziua de azi ...dar parca pe celelalte nu am vazut asa risipa.
Imediat cum urci pe Regina Maria (nava) se observa dotarile capitaliste '80 :
Cand am vazut asta gandul mi-a zburat instantaneu la cubul Borg din Star Trek,ultima serie :
Romanasilor le-au placut asa de mult caracterele englezesti incat nu le-au mai acoperit la vopsire...halal modernization! Prin grila venea un puternic miros de mancare gatita...cred ca au avut varza in ziua respectiva.
Cum ar fi ca la comanda "Foc!" tunarul sa rapunda: "traiti sefu' ,stai sa gasesc cheia!" ?
Mbuun,rachetele sunt asigurate cu lacatzele chinezesti infasurate in hartie vaselinata,bine de stiut asta...
Tuburi pentru camuflare,fiecare indreptat intr-o alta directie,sunt cate 2 instalatii de o parte si alta a navei astfel incat sa exista o acoperire de 360 grade:
Capacele alea s-ar preta de minune ca scrumiere dar sunt al draq de bine intepenite :)
Aici a fost ceva...dar nu mai e acum. O mitraliera ,turela ceva. Am uitat sa zic ca puntile sunt acoperite cu un ciment aderent,nu-mi aduc aminte sa fi vazut asa ceva pe Marasesti. Ori daca-l avea era foarte uzat:
Alte detalii interesante:
Ziceam ca la un moment dat ca se cobora in nava de pe puntea exterioara spre hangarul elicopterului ...drumul in sine era scurt (vreo 5 m liniari) dar pentru ca implica o scara destul de abrupta se formase ceva aglomeratie...deci timp pentru alte poze:
Pe helioport se afla elicopterul din dotare.Un altul era jos ,deschis pentru inspectia civililor.
Poza este facuta de pe bricul Mircea. Dar despre acesta data viitoare...
ps: Transalpina e salvata dar nu postata...in fiecare zi mai tai cate un epitet negativ, o idee otravita ...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu