Faceți căutări pe acest blog

21 aug. 2011

Kaptan M

Pentru cine e satul de terase si alte locande estivale ii propun o optiune originala : Kaptan M. Adica o mini microcroaziera de 2 ore de-a lungul tarmului Marii Negre. Plecarea se face din Portul Tomis directia nord iar in functie de valuri- vant se poate ajunge pana in dreptul Navodariului dar de obicei doar Mamaia este atinsa(din cate am inteles). Sunt doar doua curse pe zi ,15-17(cred) si 18-20.  Recomandari:
 *Ultima cursa,pentru a prinde apusul pe mare. Este valabila numai acum la sfarsit de sezon cand soarele se grabeste din ce in ce mai repede.
  * Przenta cu 30-45 min mai devreme pentru a prinde/rezerva locuri.
  * Masa in interiorul vasului ,neaparat la adapost. Pe mare locurile expuse ( etaj si pupa) sunt destul de bine "ventilate" .Oricum dupa plecare te poti misca liber peste tot.
  *Nu mancati inainte. Nu pentru raul de mare ci pentru ca au mancare buna si ieftina pe nava. Idem beutura.
Preturi: 35 lei intrarea .Eu zic ca este absolut decent pentru 2 ore de mers continuu.In satul de vacanta dai 10lei /3 min la masinute. Meniul este deasemenea mai mult decat abordabil. Cel mai scump fel e 50 ron (icre negre 10 gr) urmat de morun 46 ron. O portie de hamsii (200gr)-8 ron ,mamalicky 2 lei. Berea 5. Poi e foarte bine zic eo...
Nava nu este la prima tinerete,si-a scos demult banii prin Bosfor (spun si eu asa ,dupa design pare turceasca), dar una peste alta se tine destul de bine si per total prezinta o ambianta onorabila:


Dupa cum zieam te poti plimba colo-colo:

Dar cu atentie:
Oricum inainte de plecare se face un mic instructaj asemanator celor din avioane...pe scurt trebuie sa fim cuminti si ascultam de echipaj.
Exista si ceva trafic:




Apusul pe mare este interesant:

Si devine din ce in ce mai mult:
Si ce daca soarele e in mijloc,asa vreau eu ! :)
Nici aici nu scapam de vitezomani:

 O gramada de mincinosi  pescari pe dig...probabil seara trage mai bine guvidu'.

Este incredibil numarul  barcilor din portul Tomis. Pardon,marina...asa-i zice acum.

Asta ne-ar fi salvat daca Doamne Fereste era nevoie ...

Seara continua pe Faleza unde un grup de alamuri face ambianta:
Estem si video:


O poza cu adevarat reusita vine de la domnu' Gabi,mutumesc man:





Bonus:  bou-vagon.
In timp ce eram in Mamaia pentru obligatoria inghetata de seara am vazut neste gerofaruri in oglinda...ca un sofer respnsabil am facut loc masinii de interventie:
Cand colo...
Hopa...

O foarte buna iluzie optica: daca priviti in centrul pozei penru 2 min veti observa doua dude costumate in egipteni:

Hai bine,fie...video:


Inghetata am luat de mure.

19 aug. 2011

bricul Mircea

Am lasat la final ce consider ca a fost special in ziua respectiva : velierul triarborat Mircea aka nava scoala a marinei militare romanesti.

Trebuie sa recunosc  ca e un feeling deosebit sa pasesc pe o podea de lemn inconjurat de funii parame ,toata nava se simte foarte "organic" desi e din metal:
A se observa femeile din echipaj,cateva exemplare erau chiar reusite. De ce si-or fi ales meseria asta ,nu stiu . Mbene,e mult de discutat pe subiect,dar personal nu m-as baza prea tare pe muieri cand e vorba de munca fizica pe o nava militara...poate doar o functie de conducere-responsabilitate, cum ar fi cea de ofiter de cart pe Regina Maria.

Manivelele sunt de fapt franele ancorei, lantul fiind actionat de motoarele electrice. Multe din "trebile"  de pe punte sunt dublate electric  dar nu e neaparat o idee buna. Pe navele mai noi totul e hidraulic,pompele sunt ascunse la adapost sub punte,ies afara numai conductele.

Baza ramane tot munca manuala:

Sigur nu-s din 39:
Junior:

Da,bricul Mircea este depasit la orice capitol de restul navelor care erau in port . In afara de unul.Ghici care?

Bonus: elicopterul naval Puma 330N .Din cate stiu este singurul echipat special pentru misiuni de salvare:




Va urma...

ps: toate pozili sunt aici .Enjoy!

distrugatorul Marasesti, fregata Regina Maria

Pana la "achizitionarea" celor 2  fregate distrugatorul Marasesti era miezul din dodoasca marinei militare.
L-au degradat apoi la rangul de fregata sa nu cumva sa eclipseze galetile de la englezoi. Proiectat si construit in R.S.R. (dar cu influente si armament sovietic) Marasesti se prezinta azi ca varu' sarac de la tara ,in comparatie cu Regina Maria si Regele Ferdinand in care s-au investit masiv. Marasesti a ramas destul demult la stadiul original, are mai putin armament pe punti,mai putine echipamente in sala de comanda si in general patina timpului este mai bine impregnata in vopseaua gri ,deasemenea mai deprimanta decat la celelalte.


Jur ca am vazut un radar cu ecran circular portocaliu, mare cat un lighean,desprins parca din Star Trek,seria originala:
Din acelasi punct dar dupa stanga'mprejur se infatisa aceasta priveliste:

Iar secrete militare: 
Par destul de uzate tuburile respective tinand cont ca din '85 pana azi s-a lansat numai o singura torpila de lupta ,fapt aflat de la unul dintre ofiterii-ghid. O fi poveste pescareasca?
A se observa tehnologia de imbinare a tablei ,cu nituri si suruburi ,ca pe vremea capitanului Nemo:
 Eh,sunt putin rau ,aceeasi tehnologie se foloseste si in ziua de azi ...dar parca pe celelalte nu am vazut asa risipa.
Imediat cum urci pe Regina Maria (nava) se observa dotarile capitaliste '80 : 

Cand am vazut asta gandul mi-a zburat instantaneu la cubul Borg din Star Trek,ultima serie :
 Romanasilor le-au placut asa de mult caracterele englezesti incat nu le-au mai acoperit la vopsire...halal modernization! Prin grila  venea un puternic miros de mancare gatita...cred ca au avut varza in ziua respectiva.

Cum ar fi ca la comanda "Foc!" tunarul sa rapunda: "traiti sefu' ,stai sa gasesc cheia!" ?
Mbuun,rachetele sunt asigurate cu lacatzele chinezesti infasurate in hartie vaselinata,bine de stiut asta...
Tuburi pentru camuflare,fiecare indreptat intr-o alta directie,sunt cate 2 instalatii de o parte si alta a navei astfel incat sa exista o acoperire de 360 grade:
Capacele alea s-ar preta de minune ca scrumiere dar sunt al draq de bine intepenite :)
Aici a fost ceva...dar nu mai e acum. O mitraliera ,turela ceva. Am uitat sa zic ca puntile sunt acoperite cu un ciment aderent,nu-mi aduc aminte sa fi vazut asa ceva pe Marasesti. Ori daca-l avea era foarte uzat:
Alte detalii interesante:
Ziceam ca la un moment dat ca se cobora in nava de pe puntea exterioara spre hangarul elicopterului ...drumul in sine era scurt (vreo 5 m liniari) dar pentru ca implica o scara destul de abrupta se formase ceva aglomeratie...deci timp pentru alte poze:
Pe helioport se afla elicopterul din dotare.Un altul era jos ,deschis pentru inspectia civililor.
Poza este facuta de pe bricul Mircea. Dar despre acesta data  viitoare...



ps: Transalpina e salvata dar nu postata...in fiecare zi mai tai cate un epitet negativ, o idee otravita ...