Faceți căutări pe acest blog

23 aug. 2010

Moeciu,partea a treia-Pestera

Pentru cineva obisnuit cu un program activ si atractii turistice specifice litoralului (chiar asa,nu am vazut nici un club in Bran-Moeciu,oare cum s-o distra pitzi acolo?) zona e destul de plicticoasa dupa 2-3 zile asa ca ne-am bucurat tare cand am aflat ca exista o "pestera cu lilieci" care se poate vizita.  In afara de Pestera Dambovicioarei mai exista o grota pe undeva la Sinca Veche dar am lasat-o pentru data viitoare,a rezistat 7000 ani va mai rezista inca unul,doi.  La fel cum anul trecut am lasat  diferenta pentru anul asta Muzeul Vamei Medievale dupa ce am vazut Castelul Bran . Apropo,higly recomanded muzeul,din pacate plin doar de turisti straini trecuti de a doua tienrete ...
Deci la 50 m de indicatorul "zona turistica Moeciu"  pe sensul catre Pitesti se afla pe stanga indicatorul  spre dreapta "Pestera 6km" si dupa un sant de 20 cm adancime "Drum amenajat de consiliul judetean Brasov".Super. Asfaltul serpuieste printre case si pensiuni si la sfarsitul satului se termina intr-un frumos drum forestier .Frumos ca peisaj dar varza ca si calitate,cel spre complexul Fundata e autbahn pe langa asta. Adevarul e ca se lucreaza la el dar totusi nu pot sa iert bolovanii de rau cat o minge de rugby. Totusi cu putin atentie este perfect accesibil cu o masina de oras dar e bine sa nu fie spalata ,se va prafui dupa 20 m. Dupa cativa km agonizanti se ajunge la liman si daca din Moeciu ne uitam la pasuni de jos in sus acum le admiram de sus in jos:
Intr-o curba stransa este indicator spre pestera propiu zisa ,lasati masina unde puteti ,mai jos sau mai sus cu 200-300 m...se merge apoi per pédes pe un drumeag :

Pestera cred ca se afla pe o propietate privata ,trebuie sarite doua garduri pentru a ajunge acolo. Gardurile sunt destul de lucioase din cauza asta deci propietarul nu se supara. Atentie prima data se ajunge la o mica grota iar  adevarata  pestera se afla la 5-6 m departare  bine ascunsa ,era sa plecam daca o tanti nu ne zicea asta...a si chiar sunt lilieci in ea ,dupa cativa pasi mi-a falafai unul pe la urechi si trebuie sa recunosc ca m-am speriat ca o fetita spre amuzamentul unei clase de prescolari aflate intamplator chiar atunci acolo ,asa de Murphy...

Probabil sunt iubitori de sobolani cu aripi care vor gasi locatia fascinanta dar eu unul prefer pesteri  normale...
     La intoarcere mi-am facut de cap fara sa vreau offroad: jos in localitate la unul dintr podurile peste parau se afla indicator cu " strada pescarilor" de fapt o ulita ingusta de pamant cu indicator german de interzis atv-uri la intrare si care urca pieptis pana la releul de pe munte pentru o priveliste deasupa Moeciului.  Daca spre Pestera am zis ca se poate ajunge cu masina normala aici zic un NU hotarat si prietenesc,drumul este foarte abrupt si brazadat de sleauri ,cu niste curbe imposibile la 350grade mascate de padure si in plus inclinate spre rape de 100 m adancime. Au si  o regula acolo,clapsonati inainte de a intra in curba sau ciuliti urechea dupa claxoanele altora ,eu insumi era sa ma pup cu un vechi Unimog plin de fan care cobora...in dreptul lui(asa la vreo 1,5cm)  soferul m-a intrebat daca mai e cineva dupa mine ca nu are claxon,i-am zis ca nu e nevoie ca se aude motorul supraturat (probabil era pe reductor) si a zis ca-i mai bun claxonul,e sfant. E interesant cum o regula marinareasca isi gaseste utilitatea in creierul muntilor,probabil de aia ii si zice "strada pescarilor" ;)
L200 s-a comporat ca de obicei bine dar sincer nu as mai repeta experienta...

Meociu ,partea a doua

A doua zi am urcat la noul complex Fundata pe cel mai bun drum forestier pe care l-am vazut vreoadata dar acelasi timp si cel mai prafuit .Inca nu esta gata acolo sus, se lucreaza la interioare dar estimez ca la Craciun vor primi prima sarja de turisti. Un anumit fel de turisti. Asa cum voi vedea mai taziu la Vila Bran si mai spre seara la complexul Cheile Gradistei este un nou trend de turism si  nu-i neaparat mai bun. Daca ma plangeam ca pe Valea Prahovei  turismul este sindicalist aici pute a corporatism .De ala rau,nesuferit si infect. Mi se pare o tampenie sa ma duc la munte si sa stau inchis intr-o curte,sa particip la programe ''cultural-distractive''-optionale bineinteles dar obligatorii datorita turmei,cu o bratara de plastic la mana pentru accesul la un sezlong sau un loc de joaca pentru copii. Cand o sa am urmasi o sa-i duc la drumetie pe munte(daca va mai fi ceva neingradit) si nu o sa-i las intr-o sala mare decorata country-kitchos sa invete engleza  cu niste mascote jegoase la propiu si la figurat . Nu vreau sa prinda de mici competitia prosteasca atat de specifica imperialismului monopolist pentru ca vor avea o viata intreaga sa se bucure de ea...
Urcare spre Complexul Fundata:
Sus nu este decat o mare parcare(si cladirile bineinteles) iar undeva in lateral o mica curte ingradita de propietati dar care este ocupata de mese si bancute dispuse in cerc in jurul unei vetre pentru foc de tabara ,loc tocmai bun pentru un brainstorm,sau o sedinta mica,de vacanta. Mai salveaza putin privelistea:

La coborare ne clatim ochii in continuare:
La un moment dar trecem pe sub un pod in buna stare dar abandonat datorita alunecarilor de teren,drumul pe care-l deservea este acum accesibil numai atv-urilor si motocicletelor enduro in ciuda barierei de anvelope ;)

22 aug. 2010

Moeciu ,prima parte

Pentru inceput voi recunoaste deschis ca m-am inspirat fara rusine de aici si de aici. Asta e. Traim intr-o tara libera si dreptul la deplasare este ingradit  numai si numai de ambuteiajele de pe dragele noastre drumuri. Deci cititi  cu atentie ce zice acolo ca zice bine si in plus nu-mi mai obosesc creierasu' proaspat aerisit ;)
Gata? Lasati paginile respective deschise ca o sa fie nevoie de ele.
Prin zona respectiva am trecut ultima oara prin '96 cred,cand Dacia inca livra "la poarta fabricii" si  apoi trebuia sa ajungem in Brasov la cineva...atunci zona Bran Moeciu nu era decat o mana de case rasfirate pe multcunoscutele si preapozatele pante-rampe-costise-pasuni si doar ici-colo timid cate o fundatie crestea.
Concluzia o zic tot acum la inceput : diferenta dintre Bran-Moeciu-Rucar fata de Sinaia-Busteni-Predeal este cam aceeasi ca cea dintre Mamaia fata de Venus-Olimp. Ca orice constantean jet-bejiet eram client Valea Prahovei dar acum am ievoluat .Putin. Dar daca mai citesc mult din blogul de mai sus mentionat la anul voi face un tur euroepean ,ceea ce nu ar fi un lucru foarte rau desi in acest moment sunt satul de drum. Cum ziceam Valea Prahovei este ok, dar desi am parte intodeauna de o cazare super toata zona mi se pare acum...sindicalista si ponosita dar mai ales foarte aglomerata,cel putin pe sosele. De fapt asta nu mi se pare ,chiar este!
Acum am poposit aici deasemenea highly recommended .Se poate numai cu programare,atentie!
Dupa 1,5h de calatorit in cele mai sigure conditii intre Comarnic-Predeal (0,5 km/h e totusi o viteza destul de periculoasa) am facut stanga la intrarea in Predeal spre Rasnov ,a carui cetate am avut norocul sa o vizitez anul trecut .De fapt norocul a fost ca nu a cazut nimic pe mine atunci. Drumul a ramas acelasi ca in '96 iar caii se bucura de aceasi libertate de miscare de care ziceam la inecput :
De fapt toti caii care i-am vazut in zona erau liberi dar stateau departe de sosea ,doar asta facea galop de performanta,avea vreo 40km/h probabil recupera timpul pierdut in trafic.Era o zi de luni apropo,deci nu vreau sa ma gandesc cum e traficul in weekend.
Dupa instalarea in camera am purces la explorat localitatea,e mult mai "lunga" decat credeam, la munte toata lumea isi face casa  numai la sosea,bineinteles din considerente de spatiu.La una dintre cele 3 iesiri spre padure am gasit complexul Mistral,nume strans legat de o anumita planta fabacee care vegeteaza mai tot timpul  la primaria Constanta:
Adica e a lu' Mazare cu alte cuvinte. Am avut chiar curajul sa inaintez putin in padure cateva sute de metri mai departe de atotprezentii picnicari pe marginea paraului,deci gasit subiecte bune pentru poze oversharpate si suprasaturate:
Ametit de aerul tare(in Constanta erau 40 grade,aici mai putin de jumate) m-am retras in camera mea de pe a carei terasa aveam acesta priveliste:



va urma...

5 aug. 2010

Alexander Neigert Team

Si daca nu am ajuns eu in America a venit America la mine. Via Germany. Dupa multa publicitate gratis la tv si rugaminti din partea nepotului (care intr-un final nu a mai venit cu mine) am schimbat pentru o seara aerosolii si murmurul marii  pe zgomotul si fumul specific unui show original pentru Romania. Trupa Alexander Neigert (destul de cunoscuta prin EU se pare)  a luat la rand toate parcarile Real din tara pentru a aduce o bucatica de imperialism  pe aceste meleaguri...


Intrarea 25 roni in picioare 35 pe bancute metalice vopsite sau de aluminiu ,la alegere. Desi nemtii se lauda ca-s punctuali  defel (probabil aerul de Romania este foarte  coroziv chiar si pentru caracterul lor)  spectacolul a inceput cu intarziere dar in mare forta cu Zoro (chiar asa scria pe costum) deconspirand unul din secretele meseriei : asfaltul ud ajuta la burn out:
In fine incepe prezentarea echipei cu pustiu' Fernando (5 ani desi arata de 9) pe capota,neasigurat in vreun fel in timp ce restul se chinuiau sa porneasca panaramele masinile:
Apoi tacsu' invarte de cateava batranu' kadett pe unde a udat mai devreme ...bine scheme de astea face si baietzashii la mine pe strada noaptea cu loganu ' dar fara nici un coleg pe deasupra asigurat deasemenea doar cu propiile maini, meseriasi oamenii:

Apoi schimba kadetu' pe un omega ceva mai tanar (se pare ca prefera opel cascadorii) ,se da mare pe 2 roti (ba odata a luat  patru femei din public) si  chiar reuseste sa stea doua secunde nemiscat dand
ocazia de admira burta masinii....atunci imi cade fisa cum ca sigur e umblat in diferential, nu are altfel cum inainta,deci un alt truc deconspirat :

Isi plimba putin si echipa ( familia) apoi se pregatesc pentru bbq:


 Desi eram la ceva distanta  mi-am carlontat  parul de pe picoare (am stat in primul rand):



         Fernando ne arata ce stie:

Ba chiar  face o cascadorie  superba zic ei :trece print-o panza iar mai tarziu sor'sa (12 ani dar arata de 17)  o sa-l invete sa mearga cu ateveul pe doua roti ,urmeza pauza tocmai buna de pozat cu Samson si Godzila desi vocea puternica cu accent teuton  intrezicea acest lucru...de altfel tot spectacolul a facut militarie cu noi: ''tineti copii aproape! stai dupa gardutul de protectie!'' ( da,de parca era zidul berlinului sa opreasca o masina scapata de sub control):

                                        

Inca o cascadorie cu foc,de data asta tipu' este tras cu masina :


Si in fine incep sa distruga gioarsele mai intai printr-o rasturnare,o saritura de pe trambulina in alte gioarse si la final modificare garda sol:

video
video


In mod paradoxal daciile au rezistat eroic ca structura ,au cedat punctele slabe si plafonul dar pragurile au ramas destul de drepte ma asteptam sa le indoaie ca pe scobitori,pana si monstertruck'urile europene sunt mai usoare decat cele americane:

Despre utilajele lor ce pot sa spun, par destul de vechi si ponosite dar au portal axe de la Unimog  peste ale caror jenti s-au sudat roti de tractor sau alt utilaj agricol ,totul pe un sasiu custom destul de usurel dupa cum s-a vazut.Au central lock diff dar nu si rear sau front lock, patinau cand pierdeau aderenta pe o roata.  De fapt sunt aproape sigur ca  Godzila are si motorul tot de la Unimog ( un diesel mare in linie) pe cand Samson cred ca e pe benzina dupa fum si zgomot ,nu se vede nimic din cauza tablei de aluminiu maiastru sudata:

 
Una peste alta spectacolul a fost mai mult decat ok ,oamenii aia chiar muncesc pentru 6-8 euro si trebuie sa recunosc ca-ti trebe' big cojones sa faci asta in fiecare zi pentru a trai sau poate pur si simplu andrenalina. Bravo lor!