Faceți căutări pe acest blog

29 mai 2010

caruaşing

Vreau o spalatorie unde sa stau mai putin de o ora, unde nu se foloseste inutilitatea aia rahat alb,unde sa-mi spele bine rotile in zona de contact cu asfaltul, sa nu-mi zgarie vopseaua cu aceeasi carpa care au dat pe roti,sa nu-mi deranjeze oglinzile, sa nu o spoiasca cu jetul de la alta masina murdara dupa ce au 'spalat-o' pe mea,sa nu-mi mute scaunul reglat cu multa truda,sa nu-mi slineasca volanul cu vaselina ,sa-mi spele centura care-mi lasa urma pe camasa,sa-mi spele pedalele si dedesubtul usii....unde sa nu-mi stric ziua,intr-un cuvant.(Sunt mai multe cuvinte,stiu.)

26 mai 2010

4x4 reloaded

Bun ,data trecuta a ramas vorba ca luni 24.05.10 ma duc la Vadu cu baietii de pe forum.  Am zis sa nu mai fac nota discordanta si sa merg de la inceput cu ei dar nu mi-a iesit pasenta...i-am asteptat putin pe drum(veneau spre mine) dar m-am intors acasa sa-mi beau cafeaua care s-a prelungit cu o vizita la piata . Asa ca iarasi m-am facut de ras in fata oamenilor . Am zis ca o sa ma revansez facand poze bune dar lumina dura nu prea m-a ajutat ( nu zic ca nu stiu sa fac poze bune,zic ca a fost lumina nashpa).
La inceput am ajuns la Corbu pe  plaja mica si deja primul incident:

 S-a rezolvat in 2 minute,ce bine e sa nu iesi singur la plimbare :)
 A urmat  panta de la plaja mare :

Aici am incins putin ambreiajul (oricum un punct slab la L200) pentru ca am facut 2 experimente de capul meu...am urcat prima data cu 2H si am inceput sa patinez pe la jumatate dar apoi am reusit cu 4H. Fara 4x4Lock sau reductor,desi trebuiau cuplate ambele:

 Am continuat in coloana spre Vadu pe langa unitatea militara pe un drum mai bun decat strada mea:

 Totul verde,frumos ,o placere:

Si am coborat in depresiunea de la Vadu,stiu aproape sigur ca e depresiune pentru ca altimetrul meu arata -1m.  Nu e decat ceva informativ dar totusi... Apropo de bord,aveam consum 10.9 ceea ce a starnit ceva controverse in randul colegilor ;)
Aici vegetatie specific stepei dobrogene ,iarba inalta si suficient de taioasa pentru un burduf de planetara,stiu asta dintr-un incident mai vechi  la Grindul Lupilor:
Un mic popas pentru linistirea lichidului cefalorahidian supus la grele incercari,o idee foarte buna de altfel pentru ca pauzele mici si dese -cheia marilor successe!
 Scene specifice safari,in continuare:
Una dintre putinele ocazii cand am am prins toti participantii incolonati ca la o expeditie adevarata, din fata chiar ;) 


Si am ajuns la Vadu unde drumul cel mai scurt catre plaja este practicabil pentru masini normale numai in mijlocul verii cand nu-i inundat. Sau mai bine zis cand este secat. La cherhana (care apropo au mutat/reconstruit-o) se ajunge usor pe cele doua drumuri paralele care pornesc din apropierea giratoriului (sau trifurcatiei ,cum ar zice un amic de-al meu):
Dar in cazul de fata s-a preferat ''the hard way'':
 


 ''The incident'':




 Si calul de povara al zilei: Patrol Y60 LongWheelBase ,2.8TD parca am inteles eu. Ce sa zic ,o masina adevarata,mare si grea,care s-a pretat la fix in terenul zilei.  Nu ca celelalte nu s-ar fi descurcat,ba din contra , dar m-as simti mult mai in siguranta intr-un monolit de genul acesta daca e vorba de un parau repezit de munte sau ,ca in cazul de fata, un drum inundat ;) 



Totusi pentru zapada si noroi prefer ceva de genul acesta:
 

Sau acesta: 
 
Imi place sa cred ca masina mea e un compromis intre cele doua, adica e praf peste tot :))
Acum pe bune,dupa ziua de ieri mi-a mai venit inima la loc,Mitza s-a descurcat mai mult decat onorabil,a trecut peste tot pe unde au trecut fratii mai bine pregatiti.Bine,nu cu la fel de multa ...dezinvoltura dar a trecut.
Free wash:


Totusi premiul pentru curaj il merita cu prisosinta colegul motociclist care a atacat si castigat in forta toate obstacolele,respect maxim! Iar conservarul de mine l-a pus intr-o situatie mai delicata cand am pus frana dupa ce am iesit dintr-o o balta fortandu-l sa faca un viraj mai stans ...imi cer scuze si pe aceasta cale:

Si am ajuns pe plaja Vadu,iar mic popas si cap compas Periboina ...colegii au taiat-o rapid ca la Dakar in timp ce posesorii masinilor mai ''neajutorate'' au ramas sa admire pelicanii ...dar de ce aveam impresia  ca ar fi trebuit sa aiba ciocurile mai mari ?

Cele doua masini standard din grup,aceesi origine comuna dar cu aceleasi rezultate ca toata lumea la final:

Si de aici trebuie sa-mi fac numarul si ca de obicei sa plec inainte de terminarea petrecerii....dar motivat de data asta ,aveam de tinut o promisiune demult facuta. Deci impreuna cu familia,cap-compas Colilia.
Pe drum vremea ne-a oferit un spectacol de forta cu  fulgere si tunete:


 Pe undeva pe acolo se observa Viaductul Casian. Drumuri dobrogene in continuare,portiuni de 1-2 km uscate alternau cu portiuni de 1-2km ploioase...


 Si am ajuns la Colilia exact cand s-a terminat ploia,o atmosfera cum altundeva nu gasesti...liniste,pace si un aer ozonat aproape ca la munte asezonat cu mirosul ierbii ude m-a facut sa zobovesc acolo pana seara :

 Cam asta a fost ziua,mi-am incarcat si descarcat bateriile de mai multe ori dar ca sa concluzionez scurt:  a fost super!  Sper sa am cat mai multe zile pline ca acestea,intr-un timp eram obisnuit...
Mai multe poze de la 4x4 se gasesc aici iar si mai multe impresii aici. Enjoy!

23 mai 2010

4x4

Dupa ce in ultimele weekend-uri am avut distinsa calitatate de nuntas ( sa vad cine-o veni la mine ca eu ma duc la toti ) azi a venit vremea sa fac ceva ce-mi place adica sa ma plimb cu masina prin Podisul Dobrogei. Urmaresc de mult timp un forum de alti ''plimbareti'' ( sper sa nu le fie cu suparare,e de bine) ,e vorba de acesta si am zis sa ma bag in seama singur cu ei . Oamenii sociabili,m-au primit fara rezerve. Ca nu m-am potrivit eu asta e alta poveste , oricum nu ma potrivesc pe nicaieri. Bineinteles m-am dus ultimul si am plecat primul,nu degeaba mi-am castigat renumele de ''spargatorul''. De petreceri ,sa fim bine intelesi. Ce am aflat (stiam asta dar acum m-am convins): masina mea e o gluma fata de ce am vazut. Si nu stiu cat de buna gluma,sincer. Cochetam cu ideea de a-mi prepara masina dar o sa ma limitez la atat ,sportul asta e destul de costisitor mai ales cand trebuie sa stii ce sa faci. E mai rentabil sa iau alta masina,de sacrificiu ,pe care sa o chinui cum trebuie eu decat sa-mi para rau de L-ul pe care nici nu l-am terminat de platit. In fine ,vad eu cum ma voi orienta dupa ce rezolv prioritatile,sper sa ma ajute baietii cu o vorba buna si  sfaturi mecanice pe care de altfel ar trebui sa le stiu singur altfel degeaba am halit mecanica pe paine in armata.
Bun,azi am fost la Cotul Vaii pe o vreme superba ( ziua parea compromisa mai devreme) si dupa ce ceva aventuri (m-am ratacit iar in Negru-Voda unde am vazut  un spectaculos incident rutier :o cisterna cu oxigen rasturnata intr-o gospodarie batraneasca) am reusit sa ajung pe stadionul localitatii. Stadion rural, maidan,doua porti si atat .Nici nu ma asteptam la altceva,nu toate comunele se numesc Stejarul. Dar peisajul compensa,tocmai bun de catarat pe acolo,ceea ce s-a si facut. Oricum partea frumoasa a fost mai devreme,ca de obicei ratata de mine. Dar sper sa nu se mai intample asta pe viitor,adica luni la Vadu.
Si cateva (putine) poze pentru atat de multe vorbe:

 


In ultima poza se observa ''trabantul dobrogean'':tractiune balegoasa si aprindere prin ciomag,aici chiar cu supraalimentare (erau doi magari ,nu unul)
Pentru final traditionalul  '' I'll be back'' , pentru ca NU mi-am incarcat azi bateriile suficient ,desi aveam cel putin o ora programata pentru socializare, sefa mea a fost de alta parere si a reusit sa ma sune chiar si intr-o zona unde nu era acoperire...